بسته خبری تجارت و صادرات- 25 تیر 1401

بسته خبری تجارت و صادرات- 25 تیر 1401

مهر/ عزم ایران و روسیه برای دلار زدایی

ایران و روسیه توافقاتی برای دلار زدایی داشته اند رویکردی که گفته می‌شود با اجرایی شدن آن و تحقق تسویه مبادلات تجاری با روبل و ریال بستر لازم برای کاهش تقاضا برای دلار ایجاد خواهد شد.

 

مهر/ سفیر چین: علی‌رغم تحریم های آمریکا به همکاری با ایران ادامه می دهیم!

سفیر چین میگوید کشورش همواره به طور قاطع با تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی آمریکا و رویکرد دست درازی و مداخله در امور دیگران مخالف است و علی‌رغم تحریم ها به همکاری عادی با ایران ادامه می دهد.

 

خبرگزاری صدا و سیما/ سفیر ایران در ایتالیا:اشتیاق بخش خصوصی ایتالیا برای همکاری با شرکت‌های ایرانی

سفیر ایران در ایتالیا از اشتیاق شرکت‌های ایتالیایی به ویژه از بخش خصوصی این کشور برای حضور در بازار ایران و شرکت‌های کشورمان خبر داد.

 

فارس/پنجره تجارت آزاد ایران با اوراسیا باز شد!

روز گذشته ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه قانون تجارت آزاد میان حوزه اوراسیا و جمهوری اسلامی ایران را امضا کرد. موضوعی که می‌تواند بیش از پیش باعث افزایش تعاملات تجاری میان ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا شود و مزیت حضور محصولات ایرانی در بازار این کشورها را نسبت به سایر رقبا افزایش دهد.

 

سازمان توسعه تجارت ایران/افزایش تبادلات تجاری با ازبکستان چگونه رقم می خورد؟

موضوع افزایش تبادلات تجاری با همسایگان که از برنامه های دولت سیزدهم به حساب می آید، با سفر رئیس مجلس به ازبکستان و برنامه ریزی برای سفر رئیس جمهور به این کشور، وارد فاز جدیدی شده است.

 

سازمان توسعه تجارت ایران/دستاوردهای سفر 5 روزه به صربستان!

سفر 5 روزه رئیس سازمان توسعه تجارت به صربستان علاوه بر اینکه موجب توافقات مالی و بانکی جهت انجام تبادلات مالی، توافق برای صادرات و تولید مشترک محصولات دانش بنیان ایرانی شد، مقدمه ای برای انعقاد توافقنامه تجارت آزاد با این کشور بود.

 

خبرگزاری صدا و سیما/روزهای خوب تجارت بین دو همسایه

افغانستان جزء پنج شریک برتر ایران در تجارت کالاست که سالانه 3 میلیارد دلار کالای ایرانی به این کشور صادر می شود.هرچند آمار تجارت بین دو کشور در سال گذشته کاهش یافته اما پیش بینی شده امسال تجارت بین این دو همسایه رشد خوبی داشته باشد.

نوشتن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

طراحی سایت