راهنمای تجارت در سوریه | اطلاعات عمومی

سوریه

راهنمای تجارت در سوریه | اطلاعات عمومی

نام رسمی كشور:

جمهوری عربی سوریه

موقعيت جغرافيایی:

موقعيت جغرافيایی کشور سوریه در جنوب غربی آسیا و کنار دریای مدیترانه واقع شده است.
کشور سوریه در منطقه مدیترانه از موقعیت ویژه ‎ای برخوردار است و میتوان گفت که این کشور سر پل ارتباط  سه قاره اروپا، آسیا و آفریقا میباشد.

مساحت:

کشور سوریه با  185،180 کیلومتر مربع وسعت، هشتاد و نهمین کشور  جهان است. از کل مساحت این کشور 183،630 کیلومتر مربع خشکی و 1،550 کیلومتر مربع وسعت آبها است. سوریه خط ساحلی به طول 193 کیلومتر دارد.

همسایگان:

کشور سوریه از شمال با ترکیه، از غرب با لبنان و دریای مدیترانه، از جنوب با اردن، از جنوب غربی با  فلسطین اشغالی و از شرق  به عراق محدود میشود.

این کشور 599 کیلومتر با عراق و 83 کیلومتر با فلسطین اشغالی، 379 کیلومتر با اردن، 899 کیلومتر با ترکیه و 403 کیلومتر با لبنان مرز مشترک دارد.

جمعيت:

بر اساس آخرین آمار و اطلاعات موجود در سال  2016 میلادی، جمعیت این کشور 18.02 میلیون نفر میباشد، که از این نظر شصت و سومین کشور پرجمعیت دنیا محسوب می شود.

شهرهای مهم:

پایتخت کشور سوریه دمشق نام دارد و شهر های حلب، حمص و حما از جمله شهرهای مهم این کشور میباشند.

واحد پول:

واحد پول این کشور،ر پوند سوریه (لیر) میباشد. در آگوست  سال 2017  میلادی، هر دلار آمریکا برابر214.5 پوند سوریه میباشد. همچنین هر پوند سوریه برابر 181 ریال میباشد.

تفاوت زمان با ایران:

ساعت بین المللی این کشور نسبت به ساعت گرینویچ دو ساعت جلوتر  و از ایران  1.5 ساعت عقب تر است .در نیمه نخست سال که ساعت در ایران  ایران یک ساعت به جلو برده میشود، اختلاف زمانی شهر دمشق با تهران منفی دو و نیم میشود.

اركان فرهنگی و اجتماعی

دین:

74درصد جمعیت این کشور را مسلمانان سنی، 16 درصد را مسلمانان شیعه، اسماعیلی، دروزی و 10درصد را مسیحیان تشکیل میدهد.

مسیحیان حدود 10 فرقه مذهبی دارند که عبارت است از: ارتدوکس یونانی، ارتدوکس ارمنی، ارتدوکس سوری، تسطوریان، لاتین، کاتولیگ ارمنی،کاتولیگ یونانی،کاتولیک سوری، مارونیت و پروتستان.

زبان:

عربی زبان اصلی و رسمی سوریه است که 90 درصدمردم به آن تکلم میکنند.
شش درصد مردم به زبان کردی و مابقی به سایر زبانها سخن میگویند.

الگوی زندگی:

بسیاری از رفتارها و اعمال مردم سوریه از نقطه نظر فرهنگی و مذهبی با موردم ، کشورمان تشابه دارد.
به عنوان مثال سوریها نسبت به امر ازدواج همانند ایرانیان اهمیت بسیاری قائل میباشند و در مورد موضوعاتی مانند هدایا، میهمانیها، مراسم بزرگداشت و مراسم ازدواج با ایرانیان سلایق نسبتاً مشترکی دارند.
در بعد پوشش نیز به ویژه پوشش سنتی کشورمان و مردم کشور سوریه مشترکاتی وجود دارد.
هنور در بین سوری‌ها جایگاه رفیع و کهنی دارد و آنان به صنایع دستی خود بسیار اهمیت میدهند و این موضوع به خوبی در شهری تاریخی مانند دمشق آشکار است.

مهارت سوریها در قلابدوزی، سفالگری و تزئینات از نسلی به نسل دیگر منتقل میگردد.همچنین بانوان سوری بسیاری به جواهرات و زیورآلات علاقه مندند.

طعم خوش غذاها و پیش غذاهای سوری تنها به دلیل نوع پخت آنها نیست، استفاده از مواد غذایی متنوع و ادویه های مخصوص در تهیه آنها، این غذاها را بیشتر مورد توجه جهانگردان قرار میدهد.

مهمترین تعطیلات در سوریه عبارتند از:

  • عیدالعدها (ضیافت عید قربان)
  • عید فطر
  • میلاد حضرت رسول اکرم (ص)
  • روز استقلال
  • روز انقلاب
  • روز کارگر
  • روز شهدا
  • آغاز سال نو میلادی (اول ژانویه)

برای برسی اقلام مورد نیاز سوریه به سایر محتوا ها مراجعه کنید.

 

نوشتن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

طراحی سایت