بسته خبری تجارت و صادرات-26 تیر 1401

بسته خبری تجارت و صادرات-26 تیر 1401

فارس/سفر پوتین به تهران چه آثار منطقه‌ای و بین‌المللی دارد؟

همکاری‌های اقتصادی و منطقه‌ای، محور اصلی مذاکرات تهران است اما به نظر می‌رسد یکی از محورهای اصلی هم مذاکرات رفع تحریم باشد که بعد از مذاکرات ۴۸ ساعته دوحه فعلا متوقف شده‌ است.

 

فارس/پیش‌بینی رشد 2.5‌ برابری تجارت ایران و روسیه‌!

میرهادی رهگشای‌ درباره تمدید قانون تجارت آزاد ایران و اوراسیا توسط پوتین، با اشاره به تأثیر ایران در کریدور شمال-جنوب و بخش تجارت خارجی کشورهای آسیای میانه با کشورهای جنوب آسیا، اظهار کرد: باتوجه به سفر پیش‌ِ روی رئیس جمهور روسیه به ایران، می‌توان عزم جدی دو کشور مخصوصا روسیه را در خصوص گسترش روابط تجاری را ملاحظه کرد.

این کارشناس اقتصاد بین الملل با بیان اینکه در حال حاضر تجارت ایران با روسیه 4 میلیارد دلار است، افزود: در چهار سال آینده و با توجه به عزم جدی کشورها این عدد می‌تواند تا 10 میلیارد دلار رشد داشته باشد.

 

خبرگزاری صدا و سیما/تاکید خاجی بر ادامه روند سیاسی در سوریه

مشاور وزیر امورخارجه کشورمان در گفتگو با فرستاده ویژه سازمان ملل بر اهمیت تداوم روند سیاسی در سوریه تاکید کرد.

 

سازمان توسعه تجارت ایران/«امضای توافقنامه تجارت آزاد با اوراسیا توسط پوتین» صحت ندارد!

دستیار رسانه ای رئیس سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه «امضای توافقنامه تجارت آزاد با اوراسیا توسط پوتین» صحت ندارد گفت: آنچه به امضای رئیس جمهور روسیه رسیده، تمدید اجرای موافقت نامه تجارت ترجیحی فعلی است که از سال 98 به اجرا درآمده بود.

 

سازمان توسعه تحارت ایران/رفع موانع صادرات محصولات دانش بنیان

معاون وزیر صمت و رئیس سازمان توسعه تجارت در بازدید از یک شرکت دانش بنیان تولید تجهیزات پزشکی بر لزوم راه اندازی کنسرسیوم صادرات تجهیزات پزشکی به جهت افزایش کیفیت و ظرفیت صادراتی محصولات این حوزه تاکید کرد.

 

 

نوشتن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

طراحی سایت