همایش بازار سرمایه اسلامی

بازار سرمایه اسلامی

همایش بازار سرمایه اسلامی

همایش بازار سرمایه اسلامی در خردادماه برگزار می‌شود.

یازدهمین نشست بین‌المللی بازار سرمایه اسلامی(ICM) در روزهای 26ام و 27ام خرداد با حضور نمایندگانی از کشورهای مختلف جهان برگزار خواهد شد.

تهران میزبان این دوره از نشست است که که به کوشش سازمان بورس اوراق بهادار و با همکاری انجمن مالی اسلامی ایران حول محور «توسعه‌ی محصولات مالی اسلامی برای حل نیازهای مالی جوامع اسلامی جریان» می‌یابد.

این رویداد همراه با نشست دوروزه‌ی اشتراک دانش خواهد بود و در آن با حضور اساتید برجسته‌ی ایرانی و خارجی درمورد چالش‌های پیش رو و آخرین دستاوردهای مالی اسلامی بحث خواهد شد.
سازمان بورس اوراق بهادار به عنوان بخش نظارت کننده‌بر بازار سرمایه ایران مسئولیت ارائه‌ی مکانیزمی شفاف و جامع را برای حمایت حداکثری از سرمایه‌گذاران بر عهده دارد.

یکی از مسئولیت‌های این سازمان توسعه‌ی ابزارهای مالی سازگار با شریعت است که مجموعه‌ی توسعه، تحقیق و مطالعات اسلامی به عنوان زیرمجوعه‌ای از شرکت بورس در این حوزه فعالیت دارد.
مجموعه‌ی توسعه، تحقیق و مطالعات اسلامی به طور مخصوص برای توسعه‌ی محصولات مالی بورس اوراق بهادار تاسیس شده است.

در این سازمان سعی می‌شود مکانیزم‌هایی اسلامی برای توسعه‌ی بازار سرمایه ایران طراحی و اجرا گردد.

این مجموعه مسئولیت‌های ویرایش مقالات پژوهشی، انتشار بولتن های مالی اسلامی، سازماندهی رویدادهای بازار سهام اسلامی، مدیریت دبیرخانه شورای شرعی و … را بر عهده دارد.

در راستای همین مسئولیت‌ها و برای توسعه‌ی بازار سرمایه ایران یکی از فعالیت‌های اجرایی، برگزاری نشست‌های بین المللی است تا از این طریق با هم‌اندیشی و توسعه‌ی ارتباطات به راهکاری مناسب‌تری دست یافت.
موضوع‌های اصلی یازدهمین نشست بین المللی بازار سرمایه اسلامی از قرار زیر می‌باشد:

  • سرمایه‌گذاری اجتماعی مسئولانه
  • سرمایه‌گذاری زیست محیطی
  • طرح‌های سرمایه‌گذاری جمعی
  • ابزارهای ریسک‌پذیری سازگار با اسلام و شریعت
  • نقش فین تک در بازار مالی اسلامی
  • تامین مالی دولت از طریق محصولات مالی اسلامی

نوشتن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

طراحی سایت